Summering av 2020
Vi vill börja med att tacka alla våra kunder, samarbetspartners, våra fantastiska medarbetare och alla ni som följer vår resa för det gångna året!
Ordning och reda i systemen, i kundflödena och i vår ekonomi är hörnstenar i företaget. Under 2020 har vi stärkt vår ekonomifunktion och tagit steget att anställa en ekonomichef. Vi har även fortsatt satsningen på vårt egenutvecklade system BlueLine. Detta för en kostnadseffektiv kundhantering och därtill hörande administration. Genom just kostnadseffektiv hantering och smarta system har vi ökat omsättning 2020 till ca 37 (30,9) mkr. Detta trots pågående pandemi.
Vi har under det gångna året rekryterat 16 medarbetare och vår tillväxtresa fortsätter för att stärka vår position på marknaden. Våra verksamhetsorter växter och Västervik/Oskarshamn, Kalmar och Lidköping har till och med lyckats rekrytera och sälja över förväntan. Målinriktat arbete ger resultat!
När 2020 inleddes konstaterade vi att vi hade i princip alla konsulter fulltecknade för året och fokus var att öka vår närvaro på dom befintliga orter och skapa långsiktighet. Som alla vet blev inte 2020 riktigt som någon hade planerat. Årets mål och strategier fick under april/maj revideras och fokus blev att hitta nya uppdrag när 24 av våra konsulters uppdrag blev uppsagda på grund av Corona. Med fantastiska insatser och långa dagar av alla medarbetare lyckades vi vända trenden och har nu nya fina uppdrag.
Vi har tillsammans framgångsrikt navigerat oss genom en osäker period, så ett stort tack till alla för ett väl genomfört år och låt oss hoppas på ett ännu bättre 2021!
Thomas Ragnarsson, VD, Blue Partner AB